MEB, 1 milyon 200 bin öğretmene “afet sonrası psikososyal destek” seminerleri başlattı
Kahramanmaraş’ta yaşanan depremlerin ardından Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ülke genelinde görev yapan yaklaşık 1,2 milyon öğretmeni “afet ve kriz yönetimi” ve “afet sonrası ruh sağlığı” gibi konularda bilgilendirmek amacıyla seminer programı hazırladı.
Milli Eğitim Bakanlığı, Kahramanmaraş’ta meydana gelen deprem sonrası eğitim faaliyetlerinin daha sağlıklı bir şekilde yürütülmesi amacıyla “Deprem Sonrası Psikososyal Destek Eylem Planı” hazırlayarak uygulamaya koydu.
Eylem planı kapsamında yürütülen faaliyetlere katkı sağlamak amacıyla uzaktan eğitim yöntemiyle yaklaşık 1,2 milyon öğretmene “çocuk ve ergenlerde kayıp ve yas süreci” ile “afet sonrası ruh sağlığı” konulu seminerler hazırlanmıştır. Öğretmen Bilgi Ağı (ÖBA).
Eğitimler, öğretmenleri “afet ve kriz yönetimi” ve “afet sonrası ruh sağlığı” gibi konularda bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Seminerlerin amacı, öğrencilerin afete maruz kalma düzeylerini dikkate alarak, öğretmenlerin okulda kendilerine güvenmelerini sağlamak ve içinde bulundukları çevre ile uyumlarını kolaylaştırmak için katkıda bulunmaktır.
Öğrenci transferlerini dikkate alarak tüm öğretmenleri kapsar.
Depremden etkilenen illerden diğer illere öğrenci transferleri olduğu dikkate alınarak seminerler IPA üzerinden sadece deprem bölgesinde görev yapan öğretmenlerin değil tüm öğretmenlerin yararlanacağı bir biçimde yayınlanmaktadır.
Afet ve afete bağlı kriz ortamlarının yönetiminde, afet öncesi hazırlık süreci ve afet sonrası, “afet ve kriz yönetimi”, “afetlerin birey ve toplum üzerindeki etkileri”, “afet sonrası zihinsel sağlık”, “yaş gruplarına göre çocuklarda görülen şikayet” tepkileri”, “çocuğa okulda yardım ve destek verme stratejileri”, “riskten dayanıklılığa geçiş”, “duygu düzenleme” ve “güven duygusu”.