Ekonomi

Netflix abone büyümesi, reklam katmanındaki artışla tahminleri aştı

Netflix, analistlerin beklediğinin neredeyse iki katı olan 9,3 milyon yeni aboneyi çekerek Wall Street’in abone büyüme beklentilerini üst üste ikinci çeyrekte de aştı. Şirketin hisseleri Perşembe günü mesai sonrası işlemlerde yaklaşık %3’lük bir artışla 629,88 $’a yükseldi.

Yayın devi, geçen yılın aynı döneminde 2,88 dolar olan hisse başına kazancını ilk çeyrek için 5,28 dolar olarak açıkladı. “3 Body Problem” ve “Griselda” gibi popüler yapımların piyasaya sürülmesiyle gelirleri %14,8 artarak yaklaşık 9,4 milyar dolara ulaştı.

İşletme geliri de bir önceki yıla göre %54 gibi önemli bir artış göstererek 2,6 milyar dolar oldu. LSEG verilerine göre analistler, Netflix’in 2023’ün sonundaki rekor kazanımların ardından çeyrek boyunca dünya çapında yaklaşık 5 milyon abone ekleyeceğini öngörmüştü.

Son abone kazanımları Netflix’in toplam abone sayısını Mart sonu itibariyle 269,6 milyona çıkardı. Netflix, hissedarlarına gönderdiği bir mektupta başarısını, platformda güçlü bir etkileşime yol açan “güçlü bir liste, üstün öneriler, geniş erişim ve yoğun hayranlık kombinasyonunun kopyalanması zor bir kombinasyonuna” bağladı.

Walt Disney (NYSE:DIS) gibi rakipleri yayın girişimlerinde zarar ederken, Netflix müşteri tabanını ve karlılığını genişletmeye devam ediyor. Şirket, hissedar mektubunda eğlence tekliflerinin çeşitliliğini ve kalitesini artırma ve daha fazla büyüme için reklamcılık işini ölçeklendirme niyetlerini ifade etti.

Kasım 2022’de tanıtılan Netflix’in reklamsız seçeneklerin yarısından daha düşük fiyatlı reklam destekli planları, şirketin son dönemdeki büyümesinde önemli bir rol oynadı. Netflix, 2023’ten bu yana şifre paylaşımını da ele alarak ödeme yapmayan kullanıcıları aboneye dönüştürmeyi hedefliyor.

Reklam katmanlı hizmet şu anda mevcut olduğu pazarlarda tüm yeni kayıtların %40’ını oluşturuyor. Netflix, farklı küresel kitlelere hitap etme stratejisinin bir parçası olarak, içeriğini spor programlarını da kapsayacak şekilde genişletiyor. Buna, Ocak 2025’ten itibaren WWE’nin güreş programı “Raw “ı yayınlamak için yapılan 5 milyar dolarlık, 10 yıllık bir anlaşma da dahil.

Ayrıca Netflix, Dan Lin’in liderliğinde film bölümünü yeniden düzenleyerek yayın hizmeti için daha az sayıda ama daha kaliteli filmler üretmeye odaklandı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

habersereflikochisar.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu